Dag 2 - Een dag op zee.. - Reisverslag uit Adriatik, Albanië van Esther Vink - WaarBenJij.nu Dag 2 - Een dag op zee.. - Reisverslag uit Adriatik, Albanië van Esther Vink - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Een dag op zee..

Door: … maakt hongerig, dorstig en melig

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Mei 2014 | Albanië, Adriatik

Onderweg van Venetië naar Griekenland. Daar hadden we ons even op verkeken, want wij dachten dat we daar vannacht naartoe zouden varen en dat we er vandaag al zouden zijn. Verkeerd gekeken – soms kan het erg verwarrend zijn. We zaten vandaag dus de hele dag op zee, waardoor we alle tijd en gelegenheid hadden om te slenteren over de vele dekken die op dit schip te vinden zijn. Een ook door de vele gangen, trappen, bars, restaurants, gangen, en gangen. Tjonge, wat zijn er veel gangen hier! Maar we leren snel: we weten nu dat het schip in 3 (verborgen) kleurzones is verdeeld. Groen tapijt = de achterzijde van het schip. Loop je op blauw tapijt, dan bevindt je je midscheeps. En rood/oranje vloerbedekking geeft de voorzijde van het schip aan.

Maar dan zijn er ook nog eens drie liften en die gooien elke keer opnieuw onze oriëntatie in de war. Want elke keer dat je uit zo’n lift stapt, denk je de goede kant op te lopen. Alleen het is altijd net even ander – net even de verkeerde kant. Bakboord, stuurboord, links, rechts… we lopen hier rond als kippen zonder kop. Gelukkig wij niet als enigen, want het zeer internationale gezelschap, raakt al net zo in de war als wij. Wat redelijk hilarische situaties en liftgesprekken oplevert. Dat dan weer wel.

Maar goed, een dag op zee dus. Al dat slenteren maakt hongerig, hangerig en melig. We hebben het schip nu behoorlijk goed verkend en weten redelijk de weg te vinden. Ja, ook al gaan we tig keer verkeerd, we hebben dat nu in ieder geval in de gaten en op een groot schip als dit, scheelt dat honderden meters per uur, hoor!

We hebben ons restaurant voor overdag uitgekozen: lekker free-style eten. Wat inhoudt dat je gewoon in je vakantiekloffie van blote benen, korte broeken, blote armen en op slippers lekker van het zeer uitgebreide buffet mag kiezen. En je mag je bordje(s) ook nog eens overal mee naartoe nemen. De eerste gang buiten aan dek. De tweede gang bij het zwembad in de ligstoel. Dessert ergens anders en koffie waar je maar wilt. Iets van die strekking. Errug fijn!

In de middag even een paar uurtjes siësta gepakt (’s lands wijs, ’s lands eer), om daarna weer lekker verder te gaan euh… niksen eigenlijk.

Het plan was om vanavond heel romantisch bij het maanlicht in de hot-tub te gaan liggen dobberen. Vanmiddag heeft de kennismaking met het zwembad al plaatsgevonden. Overigens een koude, doch prettige ervaring. En verrassing: het zwembadwater is zout! Dat scheelt veel qua rode chloor-oogjes. De hot-tub is het niet geworden vanavond, daarvoor was het toch even te frisjes. Badpak en pareo werden verwisseld voor jurk en hoge hakken. Voor Esther, niet voor Cees. Een lange broek staat hem beter en hij loopt niet zo lekker op hoge hakken. Met een cocktail in de hand genieten van de verschillende bandjes in de verschillende zalen/loungehoekjes/bars.

Een dag op zee maakt hongerig (veel gegeten vandaag), dorstig (cocktails mmmmm), hangerig (snurk zzzzz) en melig (selfies bij de vleet). En een dag op zee brengt ons vannacht in een andere tijdzone (+1 uur). Zijn we morgen dan in Griekenland? Euh… geen flauw idee eigenlijk.